söndag 26 februari 2012

Dag 32 – Kubbtävling och flodhhästbesök

Finns inte så mycket att på det här stället. Vissa gick en byvandring och andra tog en tur på floden. Så det bestämdes att vi skulle ha en kubbshootsturnering. Jag hoppade över detta och skyllde förstås på att jag har ett jobb att sköta. Själv satt jag puffhörnan och drack kaffe med de andra som inte var sugna på att börja dricka klockan två på dan. Ju längre in i turnering de kom desto högljuda blev dem. Tror en del fick i sig upp mot femton shoots och de var alla glada i högen och efter tävlingen gick de vidare till hippopoolen och gjorde bomben. Jag passade på att läsa ut ännu en bok.
På kvällen när jag skulle hem till min stuga så stannade en vakt mig och lös med ficklampan ut mot gräsmattan och där stod det en flodhäst och gnaffsade i sig gräs. Så det var bara att vänta och titta på det stora muskelberget som hindrade mig att gå till m in stuga. Han hade inte bråttom. Lite häftigt att stå ca 10 m från en livsfarlig flodhäst. Han stannade upp ibland och tittade på oss men fortsatte sedan att äta. Tillslut gick han iaf ner i vattnet igen och jag kunde gå och lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar