fredag 10 februari 2012

Dag 24 – Victoriafallen

Frukost klockan sex och sen körning mot ännu ett nytt land. Känns som att Zambia bara var ett genomfartsland. På eftermiddagen kom vi till gränsen och har aldrig varit med om att komma ur ett land så snabbt. De tittade inte ens i passet utan bara snabbt stämplade. Riktigt så fort gick det inte att ta sig in i Zimbabwe. Dessutom när vi var klara och körde mot campingen kom det en pick-up efter oss och tutade argt och förföljde oss till campingen och där blev vår chaufför Martin rejält utskälld att hhan glömt betala nån avgift. Det slutade med att vi fick gå ur bussen och gå till äventyrscentert för info om allt galet man kan hitta på, medans våra bussar körde tillbaka till gränsen och fick betala 10 dollar, haha. På den här infon bestämde jag mig snabbt att jag INTE ska prova att hoppa bungy med huvudet upp, vilket jag hade planerat. Men när jag såg videon så verkar ju det ännu otäckare än vanlig bungy. Så jag ska vara lite mesig och bar promenera och kela med lejon och åka på nattsafari. På kvällen gick vi till en köttrestaurang, har längtat så efter en riktigt köttbit. Tyvärr hade de bara tre biffar kvar men Karin och Wille var schyssta och valde kyckling. Sedan kollade vi in de lokala barerna. Jag känner igen mig från jag var här sist, jag tror till och med att jag bor i samma stuga och i samma rum. Ännu roligare var att en av Shearwaters guider kommer ihåg mig efter alla dessa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar