tisdag 14 februari 2012

Dag 26 – Boozze cruise

Spenderade halva förmiddagen med att leta efter tortillabröd. Men afrikaner har ingen aning om vad jag menade och var inte intresserade att baka åt mig. Men i sista affären så visste dem vad jag mena men nu var det ju lördag nästa dag och då jobba inga bagare. Men när de såg min besvikelse så höll dem lite mmöte och de blandade in chefen och efter många om och men så lovade bagaren att jobba extra på lördag och baka 120 tortillabröd till mig, jippi!!!! Efetr det gick jag till mitt favoritrestaurang Mama Africa igen och fick åter en supergod lunch.

På eftermiddagen åkte vi alla den ökända sunsetcruise, men det handlar inte om att titta på nån solnedgång för den var som absolut finast när vi kom tillbaka och inte så mycket om flodhästarna som vi i och för sig fick se flera stycken. Nä, det handlar om sprit. Gratissprit ( fast så gratis är det inte eftersom turen kostar ett antal dollar) i stora mängder på två timmar. Typiskt svensk så blir det att hetsdricka så det blev många sliriga svenskar som kom av båten och vi alla åkte vidare in till baren Shoestring där kvällen fortsatta. Det blev en galen kväll men hemskt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar