måndag 3 september 2012

Ännu en dag på cykel


Så hyrde jag en cykel igen, denna gången hade jag både bromsar och luft i däcken. Började med att cykla till ett vattenfall. Det var inte speciellt högt men väldigt brett och de verkligen forsade vatten. Sen cyklade jag vidare till den södraste udde, först var det en massa risodlingar men sen blev det skog. Hörde hur det höggs inne i skogen lite varstans och såg hur de kom ut från skogen med ved. Möte en munk på vägen som traskade och rökte, får dem verkligen röka? Kom tillslut till udden och satt i skuggan och försökte kyla ner mig och samtidigt spana efter delfiner, men såg inga. Hoppade på min cykel igen och tog mig tillbaka upp till norra delen där jag bor. Planerade att ta bron över till grannön Don Det, men såg hur dem mörka molnen kom och stannade i min hängmatta och läste ut ännu en bok istället.
Jag har ju som sagt inte haft nån vidare tur med vädret. Kanske är det som Kathy säger att det är vädrets makter som bara vill vänja mig vid vädret hemma, haha. Men det finns ju för och nackdelar med allt. Ja det regnar. Det betyder att jag inte alltid kan göra det jag vill, Mekongfloden är brun istället för kristallgrön vilket den tydligen är under torrperioden, vilket är svårt att tänka sig när man ser den nu. Mendet betyder också att jag fårse allt väldigt grönskande, blommor och frukt överallt, luften är dammfri och det är inte stekande hett. Sen ska ju lera vara bra för huden har jag hört så mina fötter komm vara lena som en barnarumpa. Dessutom ger får jag några lata dagar när det regnar hela tiden och det kan ju vara skönt att inte hitta på saker precis hela tiden.

2 kommentarer:

  1. Hur många bilder har du tagit hittills?
    Kommer du vara hemifrån ett helt år?
    K.

    SvaraRadera
  2. Jag har snart fyllt tre stycken 16 Gb minneskort, fast sen min lilla kamera nadade i havet har det inte blivit så mycket.

    Åker hem slutet av den här månaden och då har jag varit borta lite mer än ett halvår sen jag var i Sverige sist, fast totalt ett och halvt år. Kommer bli två år när jag är klar. Ska ju ut på nya äventyr med bussarna i vinter :)

    SvaraRadera