lördag 22 september 2012

Marinpark


Så var det faktiskt dags att skippa hajarna och åka åt andra hållet till Marinparken. Wendy har inte dykt här på sex månader. Tydligen lite sisådär med sikten. Det såg verkligen inget vidare ut när vi åkte vår två timmars båtfärd. Vattnet var alldeles grönt. Men typ tio minuter innan vi var framme blev vattnet blått och vi hade hur bra sikt som helst. För mig som är korallnörd var detta rena paradiset. För två år sen drabbades denna plats av blekning, men på kort tid har det åter blivit en frodande korallträdgård vilket är väldigt glädjande. Vi såg en gigantisk barracuda, han var större än oss. Vi avslutade första dyket med att göra en swim through, dvs man simmar genom ett hål i berget. Så himla vackert med koppkoraller som har gula blommor som sticker upp från en grön kopp. Med solskenet så blir det en fantastisk fin klarblå färg, åååå önskar jag hade en kamera så jag kunnat visa er. Andra dyket var lika fint och det bästa var när gulfenade och chevron barracudor simmade runt oss. Dem var flera hundra, magiskt! På ett ställe sa Wendy åt mig att stanna och jag såg hon simmade iväg. Visade sig att hon sett en orm och hon vet hur rädd jag är för ormar,haha. När vi kom tillbaka till Chaloklum var vi vrålhungriga så det blev faktiskt italiensk. Visade sig att Wendy är lika mycket bokmal som jag. Tror vi pratade böcker över en timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar