tisdag 11 september 2012

Hej då Laos och Sawadee Thailand


Klockan fem ringde min väckarklocka och sen har denna dag bara flytit på bra. Tog flyget från Luang prabang till Bangkok. Flyget gick en halv timme tidigare och klockan hade inte ens hunnit bli nio på morgonen när vi landar. Gick runt en stund och kollade upp om det fanns billiga flyg till surat thani eller ko samui. Yes, hittade en billig biljett till surat thani där det går båtar till ön koh phanang. Hade flyt igen när vi landade stod en minibuss redo att ta oss till färjeläget och kom med färjan. Jag trodde inte vi skulle hinna utan trodde jag skulle behöva ta nattbåten. Men vi hann. Träffade ett par från Wien och en man från San fransisco och vi satt och pratade alla tre timmagr på båten och det dracks en del öl. Så när vi kom fram till ön gick vi till första bästa bar och forsatte våra diskussioner och öldrickande vid biljard bordet. När klockan blev tolv kom vi på att jag nog borde leta efter ett rum och de borde leta upp sitt bokade hotell. Hittade ett riktigt sunkigt hotell men det är väll ok, ska bara sova och sen tidigt på morgonen ta mig til norra delen av ön som jag fått rekommenderat.
Hittade en fin bungalow hundra meter från det turkosa havet. Å va härligt det är att vara vid havet igen och här är fint väder vilket jag inte varit bortskämd med sista tiden. Gick till dykshopen jag blivit rekommenderad och fastnade där en lång stund. Han lovar mig att jag ska få dyka med tjurhajar!! Jag är så förväntansfull och lite rädd. Tjurhajar anses vara en av dem farligaste hajar. Har jag en himla tur kan jag få se valhaj. Killen visade mig filmer av hajarna som de filmat dem senaste dagarna. Resten av dagen har jag sippat olika fruktsmoothies, läst min spännande bok på altanen och lysnat på havet. Livet är underbart just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar