måndag 17 september 2012

Utnämnd till årets buddy


Jag är fortfarande kvar på koh phangan, tror inte jag stannat så länge på nått ställe. Ja antingen har jag en lat dag ihop med min bok eller sticker jag ut och dyker. Dem på dykshopen har bra koll på väder, vind och vatten och avråder mig att dyka dem dagar det är dåligt. Fick besök av mina östrrikiska vänner, men träffade dem bara en kväll sen åkte dem tillbaka till stranden de bott på tidigare. Igår åkte jag åter igen ut till sailors rock för att dyka med hajarna. Jag och Wendy har blivit såta buddyvänner och har otroligt kul ihop och bokar jag dyk så är det jag och Wendy som dyker och inga andra med oss. Hon har nog uppskattat våra dyk lika mycket som jag, vi är lika exhalterade när vi dykt klart och är lika duktiga att snåla på luften. Hon har till och med utnämnt mig till årets buddy :). Igår efter dyket blev jag med bjuden på dykshopens middag som de har varje söndag. Det bjöds på många roliga dykhistorier och Wendy och en annan instruktör bråkade hjärtligt om vem som ska ha dagens sämsta dykare. Normalt vill ingen ha dem men Wendy vill ha korta och inte så djupa dyk idag så vi kan ha bra dyk imorrn, haha. Har aldrig kännt mig så ompysslad på en dykshop. Dem ska till och med fixa ihop en dykfilm till mig och de ger glatt ut foton dem tagit, vilket jag är tacksam för med tanke på att jag inte har en kamera längre.
Ja gårdagen dyk var inte mycket olik de andra jag haft. Enda skillnaden var att det var fler hajar och i alla dess storlekar. Denna gång fick jag se en haj simma rakt upp mot ytan från 20 m djup, han simmade lodrätt rakt upp och fångade en fisk som han glupskt svalde. Jag såg en bebishaj. Och även denna gång cirkulerade de runt oss hela dyket. Tog dock lite tid för att kolla in själva klippan idag, mest för att vi behövde göra ett lite längre safteystopp. Så trots att vi hade regn och höga vågor var det fint under ytan, fast utan en värmande sol frös jag otroligt mycket. Fick två våtdräkter andra dyket som hjälpte. Vi bestämde att dyka 45 min bara för att vi fryser, kom upp efter 67 min haha. Svårt att slita sig när hajarna dyker upp hela tiden. Men jag hade min fleejacka på mig på kvällen för jag fortfarande var nedkyld.....hur kallt är det i vattnet tänker ni? Sisådär 27 grader, haha. Just det, blev faktiskt biten i rumpan av en haj. Tror ni inte mig så har vi bildbevis. Ska försöka få det till nästa inlägg jag gör här i min blogg. Rumpan mår bra så ni behöver inte oroa er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar