lördag 22 september 2012

Sista dagen på stranden


Idag tog jag ledigt från dykningen och började dagen med en lång frukost. Märks att det är en liten by och jag har varit här ett tag nu för jag satt på fiket i tre timmar och snackade med en massa olika folk som jag lärt känna här., trevligt. Sen traskade jag ner till stranden och la mig under en palm och läste ut ännu en bok. Hade sällskap av strandhundarna. Faktiskt är dem flesta hundar här välskötta och välmående och framförallt väldigt glada när man pratar lite med dem. Däremot verkar dem inte förstått att hundar tycker om att bli kliade bakom öronen. Dem verkar trivas med att man pratar lite snällt med dem och att de får ligga och vaka över mig i närheten av min solstol. Här även fixat en båt och bussbiljett idag till Hua Hin där jag ska träffa min gamla rumskamrat från jönköpingtiden, ska bli skoj att få träffas efter alla dessa år. Men först ska jag se till att njuta riktigt mycket min sista dag på ön imorrn. Det blir så klart dykning med hajarna en sista gång och sen ska jag ut på middag med dykpersonalen.
Min favorit, papayasallad och kokosnötshake, smaskens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar