måndag 10 september 2012

På väg till Luang Prabang


Min buss går inte förrän på kvällen så jag har en hel dag i Vientiane. Går mest rundor, men det finns som sagt inte mycket att se. Går förbi ett ställe som heter Swensens. Ser att de säljer glass. Har inte ätit godis på väldigt länge så jag tycker jag kunna unna mig lite glass. Jisses vad gott det var! Promenerar vidare och börjar känna mig uttråkad, ser ett massageställe. Jag har provat massage i varje land här i Asien så varför bryta den trenden. Går in oc får 1.5 timmes skön avslappnande massage för inga pengar alls. Kan varmt rekommendera laotisk massage, en av dem bättre jag provat på. Trodde dock ett tag att hon försökte knäcka min ryggrad i delar. Har aldrig hört min rygg knaka så mycket. Tillslut var det dags att bli hämtad av en stor tuktuk som tar oss till busstationen utanför stan. Jag hade oturen att bli hämtad först och fick åka förbi typ samma gator i en och en halv timme. Träffade en engelsman som bor i Luang Prabang. Han gav mig en massa tips och sa att han kunde visa mig ett bra hotell. Sen tog en halvfull nattbuss till Luang Prabang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar