måndag 3 september 2012

Livet i en hängmatta


Man säger ju att man ska ta seden dit man kommer så det gjorde jag idag. Jag la mig i min hängmatta i flera timmar, precis som alla invånare här verkar göra. Läste ut min bok och hittade en annan. Ibland lägger jag ifrån mig boken och blundar och bara lyssnar på tystnaden. Fast det är inte tyst så länge. Båtar kommer farandes på floden med sina högljuda motorer, jag hör hundar som skäller och busar, barn som skrattar och gråter och det visar sig att det finns nån arbetsam människa som inte ligger i hängmattan utan snickrar på en ny bungalow. Här är väldigt fridfullt och jag njuter till fullo av livet här på ön. Visade sig vara en bra dag att hänga i en matta för regnet kommer och går hela tiden. Hoppas vädret blir bättre imorrn fördå blir det cykeltur på ön och grannön. Ska försöka hitta några vattenfall och kanske en delfin i vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar