måndag 10 september 2012

Tur på stan


Gick gata upp och gata ner. När jag satt och åt lunch var det nån som tog mig på axeln och sa hej. Det var australienaren Charlie som jag träffat i första dan i Vientiane. Han sätter sig ner och håller mig sällskap och han har en ny vän med sig, Jess från Usa. Jess är här på jobb men har några dagar ledigt. Vi bestämmer oss för att boka en dagsutflykt ihop. Vi går sedan åt vars ett håll. Jag gör ett besök på det största templet, ett av väldigt många. Vart man än går ser man munkar med sina oranga kläder. Fint tempel, mycket guld och målningar och självklart en och annan buddha staty. Tar en promenad längst floden och ser en väldigt lång och smal kanotliknande sak i trä med säkert 30 män som paddlar så fort de bara kan, ser nästan ut som de tränar inför en tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar