fredag 11 maj 2012

11 maj – En bonusdag i Tana

Vaknade vid tio och kände mig utvilad faktiskt. När jag gick ut från hotellet såg jag att det var ett ganska trevligt ställe. Fullt med folk, fullt med matstånd, kakstånd, klädesstånd, internetkafeer. En livlig gata helt enkelt. Sen är det ju faktiskt inte några avstånd i denna stad. Se, bara med lite sömn känns allt mycket bättre. Dessutom bor jag nära mitt favoritkafe där de har bagels och riktigt kaffe. Så där blev det frukost idag. Ska ta det lugnt idag, har sett hela stan redan så det finns inga måsten kvar här. Tänker försöka hitta en kontor till ett bussbolag och se om de har bussar som går norrut så man slipper trängas. Sen ska jag bara strosa runt och röra lite på mig innan jag sätter mig i min favoritpark och använder deras fria wifi och ska försöka ta reda på lite info och försöka ladda ner hela min resdagbok som de tydligen ska lägga ner. Har lite dålig koll på datum och dagar, men såg att det är den 11:e idag. Min kompis kommer till Tana imorgon, synd att jag åker iväg samma dag. Vi planerade att se varandra efter den 25:e när hennes kompis åker hem, men det kan nog bli svårt, beroende på vart på ön vi befinner oss. Vi får se, jag hoppas vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar