tisdag 22 maj 2012

Var ju nöjd med dykfirman igår så jag bokade mig på två nya dyk idag. Betydde dock att det blev en tidig långpromenad på stranden. För jag bor på ena sidan och dykshopen ligger längst bort på andra sidan. Gjorde inte så mycket. Ganska skön promenad. Så jag och sex gubbar åkte ut på havet. Vi började på en dyksajt som heter manta point. De sa dock att de inte synts till på ett par veckor. Inget höjdardyl om man inte lyckas se några Mantor och det gjorde vi förstås inte.
Såg en stor marmorrocka som var ganska nyfiken på oss.
Sen hade vi sällskap av en sharksucker. Ni vet dem därfiskarna man brukar se på hajar. Först var han på Pascals tank. När vi gjorde vårt säkerthetstopp simmade han runt på Pascals kropp men plötslig övergav han honom och kom till mig istället. Lite obehagligt när han nafsade mig i knävecken, haha.
Andra dyket var ett korallrev som var ganska fint.
Vi såg flera bluespotted rays, krokodilfisk
, nakensnäckor, massor med fisk och gorgoriansefans
. Men det roligaste under detta dyket var hur alla gubbar ropade efter mig hela tiden, kom med fina snäckor och nakensnäckor som de visade upp. Ville jag skulle ta kort på dem och hittade på en massa hyss.
VI hade faktiskt hysteriskt kul under vattnet. Så det var nästan lite ledsamt att behöva lämna den här byn och inte dyka mer med Tropical divers. Det här är absolut mitt favoritställe. Men nu vill jag åka till den berömda stranden Andilana som ska vara öns finaste. Tog en taxi dit och hittade en fin bungalow för billig peng. Gick ner till stranden som var väldigt fin, men ganska liten.
En del av stranden får man inte lov att gå på för det ägs av ett stort istallinesk hotell. Åt min absolut dyraste middag (100 spänn för tre rätter!!!!, tom dyrare än min bungalow) men absolut inte den godaste. Skulle sen titta på den magnikfika solnedgången som jag läst om. Vet fortfarande inte om den är magnifik för det var jättemolnigt och ingen sol syntes. När det blev mörkt bröjade det dessutom blixtra, åska och ösregna. Får erkänna att det var ganska mysigt att sitta i bungalow och höra regnet. Blev svalt och skönt dessutom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar