fredag 25 maj 2012

25 maj – Lemurer

Vaknade tidigt och gissa vad....förkylningen jag befarade kom. Både jag och Crystal är snörvliga och ont i halsen. Suck!!! Skit i det, efter frukost blev vi hämtade och åkte 25 km utanför stan där de har en lemur park.
De tar in lemurer som råkat illa ut och även sånna som folk haft som husdjur vilket är olagligt och har lämnat in dem. De lever lösa i parken och kan gå och komma som de vill. Vi hade en guide som guidade oss runt och så fort vi såg en lemurer gav han oss all den tid viv ille för att titta på dem och fotta dem.
De har nio olika arter i parken och vi fick se dem allihopa. Dem är så otroligt söta och de hoppar snabbt och lät mellan grenarna. Låter väldigt roligt. Nån art låter som grisar, andra som hundar. Inte riktigt dem ljud man förväntar sig. En svart lemurer skärmde mig lite.
Han stirrade på mig och tog plötslligt sats och hoppade mot mig. Gick några steg tillbakam känner inte för att bli biten. Så förmiddagen var väldig trevlig och nu har jag sett en massa lemurer.
När vi kom tillbaka gick jag till Micheles hotel och hittade henne där. Hennes kille har åkt hem så nu ska vi spendera mina sista dagar ihop. Men idag tar vi det lugnt resten av dagen och försöker bli friska, även hon är sjuk. Imorgon drar vi österut till en nationalpark som vi tänkte vandra lite i.
Många av er har säkert sett filmen madagaskar, så ni känner säkert igen den här krabaten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar