söndag 20 maj 2012

19 maj – Oturen bara fortsätter

När jag sitter och äter min frukost ser jag hur de bogserar båten jag ska ut med till dykshopen. Tänker glatt att de nog sparar på bensinen och tänker miljömässigt. När jag kommer till dykshopen och är SÅ redo att dyka står Richard och väntar på mig. Godmorgon säger han med tätt följt att de har lite problem med båten men det är enkelt att fixa till. Bara batteriet som ska fixas till lite. De bjuder på kaffe under tiden ser jag tre män försöker få igång batteriet. De ger tillslut upp men säger att de ska fixa ett nytt. Under tiden håller Richard mig sällskap och det är trevligt att få prata med en engelsman. Vi har mycket gemensamt och mycket att prata om. Han har också jobbat som volontär och har dykt väldigt mycket i världen så nu har jag nya ställen i världen jag måste åka till, haha. Tillslut kommer dock dem tråkiga nyheterna. De får inte tag på några batterier och de måste ladda det de har och det tar ca 24 timmar. Jag försöker få dem att åka på eftermiddagen men batteriet kommer tyvärr inte vara laddat tills dess. Jag måste ha gjort nått väldigt dåligt för att ha så här mycket otur. Inget dyk idag heller alltså. Det är för sent att försöka gå till en annan dykfirma och följa med dem. Det är helt sjukt hur mycket otur jag kan ha just nu. Han ber om ursäkt flera gånger om. Fast idag tar jag det konstigt nog inte så hårt. Herregud, jag bor i ett paradis, man kan bara inte vara sur då. Han lovar på heder och samvete att jag ska dyka imorrn och jag behöver bara betala halva priset som plåster på såret. Då åker vi till en marinpark, en ö en bit härifrån. Vi gör minst två dyk och jag får tid att gå runt på ön och har även chans att få se lemurer. Vid den här ön finns det även en chans att få leopardhaj, det hade ju varit häftigt dem har jag inte sett i havet än bara i stora akvarium.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar