torsdag 31 maj 2012

29 maj – Dags att ta farväl till Madagaskar

Efter en frukost på altanen gjorde jag och Michele små ärenden i stan, tog en sista lunch ihop och sen var det bara att packa ihop och ta en taxi ut till flygplatsen. Tråkigt att säga hejdå till Michele, men jag är ganska säker på att vi kommer träffas igen. Så en månad i Madagaskar. Ja vad ska jag säga....ingenting blev som jag tänkt mig. Jag känner en sorts hatkärlek till landet. Minibussarna och alla mina ändrade planer och inställda utflykter och min brist på franska har gjort det lite jobbigt imellanåt. Men naturen här är fantastisk och djuren är annorlunda. Maten är fantastisk god och det mesta här är billigt. Men framförallt är det nog människorna jag kommer komma ihåg. Aldrig har jag mött så många vänliga och nyfikna människor som här. Trots att jag inte pratar deras språk så har de ändå försökt prata med mig. Så jag rekommenderar varmt att åka hit. Kan du franska och har gott om tid res på egen hand. Kan du inte franska eller har ont om tid, res i en grupp. Nähe, nu är det dags för boarding. Dax för nya äventyr och denna gång på Mauritius för en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar