fredag 11 maj 2012

9 maj – det blir aldrig som man tänkt sig.

Jag bestämde mig igår för att ta mig till Bel-sur-mer som jag tänkt för början. Hit kommer man för att dyka och min dyknerv börjar göra sig påmind. Gick runt till olika resebyrå och frågade runt vad det skulle kosta att ta en båt dit. Höll på att ramla av stolen, 1750 kr. Det är typ 1500 spänn mer än vad det står i Lonely planet. Men alla sa det samma. Man kan ta en primitiv segelbåt som kostade hälften. Fortfarande alldeles för dyrt. Under natten och morgonen har jag dessutom fått tillbaka min hosta och örat börjar göra ont igen. Varför??? Så efter en halvdag gav jag upp tanken på Bel-sur-mer. Nä, det får bli taxi-brouche (minibussar) tillbaka till huvudstaden Tana och sen vidare till dem norraste delarna, en stad som heter Suarez Diego. Det tar bara ca 3 dar, helt galet. Skulle kunna ta flyg, hade kostat 4000 spänn och då kan man inte vara hundra på att planen går, haha. Nä, då är det bättre att betala 300 spänn och åka tre dar och veta att jag kommer fram. Blir ju mycket buss för pengarna. Så resten av dagen strosade jag runt i Morondava. Inget direkt mysigt ställe, men stranden är fin. Dock är det inga som badar?! PÅ eftermiddagen försökte jag hittade ett bra ställe att titta på solnedgången där de skulle ha bra mat enligt lonely planet. Hittade stället men de hade ingen takterrass som lp Skrev, ännu en sak som inte stämmer i den boken. Det mesta har faktiskt inte stämt. Jag som alltid brukar vara nöjd med LP :(. Men de hade fri wifi och så fick jag sällskap av en gammal belgare som skröt om allt hann hittat på i sitt liv. Han var inte lika intresserad av att höra om mina äventyr, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar