torsdag 31 maj 2012

31 maj – Blue bay

Blåser fortfarande, iallafall om man går ut på min balkong. Men går man ut på andra sidan så är det lagom varmt och vindstilla. Det är ca 6 km till Blue bay och min hotelvärd sa att det bara var att ställa sig utanför hotellet så kom det en buss. Men jag som hata att vänta började promenera istället. Efter ett par kilometer kom bussen. Jag behövde inte ens räcka upp handen utan bara stanna och titta och bussen stannade direkt och det var bara att hoppa på. Perfekt, man kan hoppa på och av precis vart man känner för. Kom snabbt till Blue bay. Kritvit strand och mer turkosa vatten.
Kände på vattnet och det var något kyligt för min smak. Härifrån kan man ta en båt ut in i själva den riktigt bukten som då ska vara blå. Jag försökte mig på att gå dit, men jag gått en bra bit insåg jag att de skyddat den är bukten bra och det inte går att gå dit utan man måste på en turistbåt. Är inte sugen på det idag. Hittade istället en lite mysig restaurang i trädgården hemma hos en familj. God och billig mat. Fick lite underhållning av deras dotter som kom och satt sig i mitt knä. Hon verkade inte bry sig mycket att jag inte pratade hennes språk. Tyckte det var ganska skönt att röra på mig så jag bestämde mig för att skippa bussen och gå hela vägen tillbaka bland alla fina hus och blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar