lördag 19 maj 2012

16 – maj Arg, besviken och nästan gråtfärdig

Vaknade innan klockan ringde och var förväntansfull och framför allt glad att äntligen få dyka. Även lite nervös över mina öron, har inte haft ont på flera dagar så jag hoppas verkligen att det ska gå bra att dyka. Gick ner till stranden och anade oråd direkt. Jag såg inte dykbåten, gick in till dykshopen och inte en dykare i sikte. Men tjejen jag pratade med igår kom ut och hon visade mig att de redan åkt. Hon sa att jag skulle varit här kl sju. Jag sa att hon sagt åtta. Då visade hon med fingrarna åtta och sa sju och insåg sitt misstag. Jag visade att hon igår skrivit ner åtta, då plötsligt var det depart åtta sa hon. Då visade jag henne min klocka och visade att hon är kvart i åtta. Då babblade hon en massa franska som jag inte förstod. Men hon har ju sagt fel tid till mig eller på nått sätt har det blivit missförstånd. Hur som helst blir det ingen dykning. Gick därifrån med tunga besvikna steg och jag blev nästan gråtfärdig. Varför blir ingenting som jag vill? Det känns som att det enda jag gör är att jag reser runt i trånga fordon från ena platsen till den andra men jag får aldrig göra det jag ska på plats. Hade jag haft all tid i världen hade jag ju kunnat stanna en dag till och dyka imorrn, men nu har jag inte det och tänk om det blir likadant imorrn. Nä, nu skiter jag i den här byn. Gick tillbaka till hotellet och frågade om jag kunde få tillbaka min nyckel till rummet till det var dags att checka ut och det gick bra. De fixade lite frukost och för en gång skulle fick jag nybakad baguette som var riktig god. Jaha, vad ska ju nu hitta på denna dag. Här är en fin strand så det vore ju perfekt att gå ner och lägga sig där och bada i det klarblåa vattnet. Men det är ingen som ligger på stränderna här eller badar??? Så det känns inte så lockande att lägga sig där i bikini och alla lokala människor går runt en och hade antagligen stirrat ut mig. Samtidigt vill jag inte riktigt åka tillbaka till Diego riktigt än, där finns inte heller nåt att göra. Är på dåligt humör och inget känns lockande längre. Bestämmer mig för att stanna på hotellet, de har en fin trädgård. Får sitta här och sura hela morgonen och läsa min bok och sen mot lunchtid bege mig tillbaka till Diego och ta nya tag. Fixa en bussbiljett till Nosybe island till imorrn. Hoppas att jag får dyka där istället, ska ju finnas en liten chans att se Mantor där. Dessutom finns det dykshopar där de pratar engelska så det inte kan bli fler missförstånd. Det enda som kändes bra idagvar när jag gick till affären i Diego och hittade svenska kakor från Örkelljunga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar