fredag 25 maj 2012

23 maj – Taxi brousse tillbaka till Tana

Inte dag jag såg framemot. Har en 30 minuter båt väg till Ankify. Där sk ajag ta mig till Ambanja vilket bara tar ca 45 minuter och sen en minibuss i 20 timmar till Tana. Jag har ingen aning om när bussarna går så jag befarar att jag säkert får vänta i många timmar i värsta fall till imorgon. Men för en gång skull går allt väldigt smidigt. Redan vid hamnen har jag fixat biljett hela vägen och jag behöver inte tänka bara följa mitt bagage som nån snäll kille bär åt mig. Fick vänta ca tre timmar i Ambanja men det var ok. Ni har ju hört mig klaga på dessa trånga bussar. För första gången satt vi inte som packade sillar. Jag och en amerikanska satt nog på de bästa sätena och vi kunde till och med sträcka ut benen. Det är ju aldrig skönt att sitta still i 20 timmar men det var inte olidligt. Det enda som oroar är chauffören som verkar ganska förkyld och sjuk och det öppna fönstret hela natten och den kalla blåsten som gjorde att jag frös rejält....jag vill inte bli sjuk igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar