lördag 19 maj 2012

18 maj - Madirokely

Vaknar upp och mår inte illa, tjoho!!! Men behöver fortfarande springa på toa, men jag mår iallafall mycket bättre. Går och sätter mig på altanen precis intill stranden och försöker att äta lite frukost. Jag bor alltså i ett litet samhälle som ligger precis vid havet. Inte den finaste stranden jag sett men jag gillar stället. Stranden är inte full av turister utan av lokalbefolkningen själva. Barnen spelar fotboll, dem har tävlingar genom att springa så fort dem kan med ett bildäck som de satt två pinnar i och kan rulla det. Kvinnor går med korgar på huvudet som är fyllda med ananaser, apelsiner och avokados. Jag ser männen gå ut till sina båtar och ska antagligen ut och fiska. En bonde går ut i vattnet med sina zebus. Viken är full av båtar, allt ifrån träkanoter, till små motorbåtar till fina catamaraner.
Stranden är kantad med uteserveringar och hotell, men det är små hotell. Inga stora hotellkomplex. Jag ser flera dykbåtar som går ut och känner ett sting av besvikelse. När är det min tur att få dyka egentligen? Efter gårdagens alla toabesök så får jag helt enkelt ta det lugnt idag. Försöka få i mig lite mat och få lite energi. Så idag blir det strandpromenad. Gå runt till de olika dykfirmorna och försöka hitta den bästa. Den som är närmast verkar bäst. Pratar med en som kan engelska och eftersom jag är en divemaster får jag ganska stor rabatt, jippi!!! Dessutom blir det ett djupdyk vid ett vrak och sen korallträdgård. Men innan jag sitter på den där båten och är redo att hoppa i vågar jag inte riktigt än tro att jag kommer dyka imorrn. Tar en tur i byn och det är riktigt mysigt här med små shopar och trevliga uteserveringar. Tror minsann detta är mitt favoritställe på Madagaskar. Håll tummarna att jag får dyka imorrn och att jag kan dyka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar